Tuesday, November 17, 2009

Akhirnya Budu Bertemu Tempoyak



Hasan Budu akhirnya ditangkap
Oleh MOHD. TURMADZI MADUN
turmadzi.madun@kosmo.com.my
PETALING JAYA - Hasan Budu (gambar) yang menjadi buruan polis sejak awal tahun ini kerana terlibat dalam banyak kes jenayah termasuk mencederakan seorang anggota polis di Kampung Dedap, Pasir Puteh, Kelantan ditahan kelmarin. Ketua kumpulan curi kereta yang nama sebenarnya Shamsul Bahari Awang Nuh, 38, dari Kampung Padang Lunas, Jerteh, Terengganu itu ditahan pukul 7 petang di sebuah rumah di Kampung Melayu Subang di sini.

Ketika tangkapan itu dilakukan, terdapat tiga lagi lelaki berusia antara 32 dan 42 tahun berada dalam rumah itu termasuk pemilik rumah tersebut tetapi mereka ibebaskan selepas polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikan. Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, polis turut merampas sejumlah dadah syabu yang dipercayai dimiliki oleh suspek. "Tangkapan dilakukan selepas kita menerima maklumat mengenai suspek dan melalui gambar yang disebarkan oleh polis Terengganu,'' katanya ketika dihubungi semalam.

Kosmo! pada 9 November lalu melaporkan seorang lelaki yang dipercayai anggota satu sindiket curi kereta parah ditembak polis ketika cuba melarikan diri dengan sebuah kereta sejauh 30 kilometer di Jalan Pintasan Kuantan-Pelabuhan sebelum ditahan di Kampung Budaya, Cherating, Kuantan. Lelaki berusia 29 tahun dari Pasir Puteh yang cedera parah di bahagian bahu akibat terkena tembakan itu menaiki kereta tersebut bersama dua lagi rakannya yang seorang daripadanya dipercayai Hasan Budu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails