Saturday, November 14, 2009

Kereta RM4.21j Mandi Laut


GAMBAR menunjukkan seorang lelaki cuba memegang kabel bagi menarik kereta Bugatti yang terbabas ke dalam sebuah tasik di La Marque, Texas.

LA MARQUE, Texas - Polis menyatakan seekor burung undan yang terbang rendah menjadi punca sebuah kereta sport Bugatti Veyron terbabas ke dalam tasik air masin pada Rabu lalu. Seorang pegawai polis di sini, Leftenan Greg Gilchrist menyatakan, pemandu kereta itu mendakwa dia hilang tumpuan pemanduan kerana burung tersebut menyebabkannya terkejut.

Gilchrist menyatakan semasa kejadian, telefon bimbit pemandu itu terjatuh dari papan pemuka menyebabkan pemandu itu cuba untuk mengambilnya semula sekali gus menyebabkan dia gagal mengawal kereta tersebut sebelum ia terbabas. Menurutnya, pemandu itu idak mengalami kecederaan. Pemandu itu merupakan pengumpul kereta eksotik dan dia membeli Bugatti itu pada bulan lalu daripada seorang penjual pada harga AS$1.25 juta (RM4.21 juta).

Kereta Bugatti buatan Perancis itu merupakan kereta paling laju dan mahal di dunia dan mampu mencecah kelajuan sehingga 407.15 kilometer sejam. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails