Friday, April 30, 2010

Mati Seorang Samseng


KERANDA bersadur emas yang mengandungi mayat Carl Williams diusung keluar dari sebuah gereja di Melbourne semalam.
Keranda emas untuk mayat samseng

MELBOURNE - Mayat seorang samseng terkenal Australia, Carl Williams yang mati dibelasah oleh seorang banduan lain di sebuah penjara pada 19 April lalu diletakkan di dalam sebuah keranda bersalut emas dan dikebumikan di sini semalam.Mendiang yang juga pengedar dadah terlibat dalam satu siri kejadian pembunuhan kejam dengan mengarahkan pembunuhan beberapa samseng lain pada 1990-an di Melbourne sebelum pihak berkuasa menangkapnya pada 2007 dan dihukum penjara selama 35 tahun.Kisah hidupnya itu pernah disiarkan dalam siri drama televisyen popular, Underbelly.

Dia mati diserang oleh seorang banduan di Penjara Barwon di sini dengan satu peralatan senaman manakala pengebumiannya dikawal ketat oleh anggota-anggota pihak berkuasa.Keranda Williams yang bersadur emas itu bernilai A$30,000 (RM89,025).
Keranda emas itu mirip penyanyi terkenal, Michael Jackson yang meninggal dunia pada 25 Jun lalu di Los Angeles.Bekas isteri Williams, Roberta dan anak perempuan mereka, Dhakota serta Judy Moran, balu seorang musuh mendiang turut hadir pada upacara pengebumian samseng itu di sebuah gereja. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails