Tuesday, July 26, 2011

Akibat Bersih...

Sakit jantung punca Baharudin mati - Polis
10/07/2011 6:44pm - harian kosmo

KUALA LUMPUR 10 Julai — Polis mengesahkan kematian seorang pemandu teksi berusia 59 tahun yang menyertai perhimpuan haram di kawasan KLCC semalam adalah akibat komplikasi jantung dan bukannya berpunca daripada gas pemedih mata seperti didakwa pihak tertentu.

Sehubungan itu, Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, polis menafikan bahawa kematian Baharudin Ahmad berpunca daripada sebarang tindakan mereka.

"Kematian ada tetapi kematian itu tidak ada kaitan dengan tindakan yang diambil polis dan sebagainya, doktor yang merawatnya mengesahkan bahawa kematian mangsa berpunca daripada komplikasi jantung,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Amar Singh juga memberitahu, usaha untuk menyelamatkan nyawa Baharudin telah dilakukan oleh pakar perubatan Hospital Kuala Lumpur namun pada pukul 5.30 petang, mangsa gagal diselamatkan dan disahkan meninggal dunia.

"Semasa bedah siasat malam tadi pada pukul 11.30 malam oleh pakar perubatan yang berkhidmat bernama Khairul, semasa siasatan mereka mendapati tidak ada kecederaan luar, tidak ada kecederaan atau apa sahaja kcederaan dalaman,” kata beliau. — Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails