Monday, September 14, 2009

Sejadah Sembahyang...


Lihat sejadah berdiri 8 jam


Oleh LUQMAN HAKIM AB. RAHIM
luqmanhakim.abrahim
@kosmo.com.my

PASIR MAS - Percaya atau tidak, sehelai sejadah bergerak dan berdiri secara tiba-tiba hingga menggemparkan seisi rumah warga emas, Sharifah Nor Syed Agil, 61, di Kampung Tok Sangkut, Repek di sini pagi kelmarin.Mereka mendakwa, bentuk sejadah itu ketika berdiri kelihatan seolah-olah seperti seorang lelaki atau wanita yang sedang menunaikan sembahyang dan berada dalam keadaan duduk di antara dua sujud.
Kejadian misteri itu berlaku kira-kira hampir lapan jam sehingga mengundang ramai penduduk kampung ke rumah tersebut untuk menyaksikan keajaiban sejadah itu yang dikatakan berdiri tanpa bantuan sesiapa.

Namun, kejadian pelik itu berakhir apabila sejadah itu kembali menyembah lantai setelah seorang tetamu yang hadir menyentuhnya meskipun telah dilarang.
Menurut Sharifah Nor, kejadian pelik itu disedari oleh anaknya, Mohd. Faizal Mohd. Zin, 27, yang kebetulan baru saja terjaga daripada tidur di ruang tamu rumah pukul 8.30 pagi ketika dia sedang sibuk membuka kedai runcitnya.
Menyedari sejadah milik ibunya sedang berdiri, perasaan takut mula menyelubungi Mohd. Faizal dan terus memanggil ibunya yang berada di kedai untuk memaklumkan keadaan tersebut.

2 comments:

  1. itu lah kuasa ALLAH...ALLAH MAHA BESAR...kita xpcya pn dah nampak terg2 dpn mata kita kn...

    ReplyDelete
  2. apa yg peliknya, biasalah tu....apatah lagi kalau ada campurtangan makhluk halus, memanglah dia nak kita takjub dgn perkara2 pelik dan ganjil supaya senang nak perbodoh orang yg tak peduli agama, kalau nak kira pelik otak kita lagi pelik tak payah nak upgrade macam komputer pun, tapi tetap bertambah memory, darah tak payah tukar macam minyak/filter enjin kereta, mata auto focus dan dilengkapi berbagai-bagai sensor yg sekarang ni manusia meniru ciptaan Allah utk mesin2 lepas tu claim dia telah mencipta itu dan ini dlm media. Inilah sikap sebenar manusia. Sepatutnya kita kagum dgn Pencipta(Allah SWT) kepelikan tersebut. Lihat sini http://www.zaharuddin.net/bahasa-articles/sejadah-berdiri-di-rumah-saya.html
    kenali hantu disini http://emjayjb.multiply.com/

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails