Thursday, December 10, 2009

Budak Makan Bom

Pelajar maut gula-gula getah meletup

KIEV, Ukraine - Polis Ukraine mengesahkan seorang pelajar kimia sebuah cawangan Institut Politeknik Kiev, Vladimir Likhonos (gambar), yang berusia 25 tahun maut apabila gula-gula getah tiba-tiba meletup sehingga menghancurkan sebahagian mukanya.Jurucakap polis Elvira Biganova semalam memberitahu, pelajar itu secara tidak sengaja mencampurkan sejenis bahan letupan ke dalam gula-gula getah yang digunakan dalam kajiannya.Menurutnya, Likhonos sepatutnya mengambil asid sitrik untuk memberi rasa masam ke dalam gula-gula getah itu.Namun, dia tersilap mengambil serbuk letupan.
"Letupan itu menghancurkan rahang dan bahagian bawah wajahnya," ujarnya.
Jurucakap itu berkata, polis menemui 100 gram serbuk yang disyaki bahan letupan di atas meja yang mirip asid sitrik. Beberapa pekerja perubatan yang berada di tempat kejadian gagal untuk menyelamatkannya. "Sesiapa sahaja mungkin telah mencampurkan bahan letupan itu," kata jurucakap tersebut yang mengulas kejadian pada Sabtu lalu itu.
Sementara itu, menurut sebuah laporan akhbar, gula-gula getah itu meletup di dalam mulutnya.Kejadian itu berlaku di dalam bilik di rumahnya. Letupan itu menyebabkan ibu bapanya terkejut dan meluru ke biliknya sebelum mendapati anak mereka terbaring dengan rahangnya hancur. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails