Thursday, December 3, 2009

Rezeki dimana-mana


GAMBAR menunjukkan kereta Bugatti berada dalam keadaan berhabuk di sebuah garaj mendiang Dr. Carr.

LONDON - Seorang peminat kenderaan, mendiang Dr. Harold Carr menyebabkan beberapa anak saudaranya berasa terkejut apabila dia meninggalkan sebuah kereta paling mahal di dunia dalam sebuah garaj di Britain, lapor sebuah akhbar semalam. Garaj itu menempatkan sebuah kereta Bugatti Type 57S Atalante tahun 1937. Hanya 17 model seperti itu dikeluarkan di dunia. Keluarga Carr juga terkejut besar selepas dimaklumkan kereta itu mungkin mencapai harga £6 juta (RM30.5 juta) jika dilelong sekali gus menjadikan mereka jutawan segera.

Carr meninggal dunia ketika berumur 89 tahun pada tahun lalu dan dia tidak pernah berkahwin dan mempunyai anak. Dia mewasiatkan garaj kereta itu kepada beberapa anak saudara perempuan dan lelaki. Dalam garaj itu, mereka turut menemui sebuah kereta klasik Aston Martin dan Jaguar E Type. Kereta Bugatti itu yang berhabuk dalam garaj itu turut dipamerkan dalam pameran dan jualan kereta Bonham's Retromobile di Paris, Perancis. Salah seorang anak saudara lelaki Carr dari Gosforth, Newcastle berkata, keluarganya tidak percaya bahawa kereta berada dalam dalam garaj itu dibiarkan berhabuk selama 47 tahun.
"Ia sungguh menakjubkan. Harga kereta itu tinggi kerana ia tidak pernah digunakan dan tidak digerakkan selama 47 tahun," katanya. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails