Saturday, December 26, 2009

Hati-hati Semasa Memandu...Alfatihah


Gambar Mangsa Kemalangan Yang Maut.


BAS ekspres dua tingkat Sani Express yang remuk tertusuk besi penghadang jalan dalam nahas yang mengorbankan 10 penumpang di Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Plaza Tol Jelapang (arah selatan) awal pagi semalam.

IPOH - Mohd. Kamil Mohd. Rashid, 38, menjadi orang yang paling dibenci semalam selepas dia mengaku terlelap ketika memandu bas ekspres dua tingkat Sani Express sehingga mengakibatkan nahas yang mengorbankan nyawa 10 penumpang awal pagi semalam.

Bas tersebut pada waktu itu membawa 48 penumpang dalam perjalanan dari Klang ke Kangar sebelum merempuh besi penghadang jalan di laluan terus Kilometer 272.8, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Plaza Tol Jelapang pukul 1 pagi semalam.


Dia memandu bas dengan nombor pendaftaran WSX 5101 itu sejak pukul 9 malam dari Klang dan menyambungnya semula selepas mereka berhenti di Hentian Rehat dan Rawat (R & R) Tapah.

Ketua Polis Trafik Perak, Supritendan Wan Abdullah Ishak memberitahu, siasatan awal mendapati pemandu itu telah mengaku mengantuk dan terlelap semasa kejadian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails