Sunday, December 27, 2009

Semua Kerja Perlu Cabaran...

PELAYAN PUB TAK PAKAI BAJU.

CRABTREE (duduk) bergambar bersama pelayan-pelayan wanita dan lelaki yang tidak berbaju di kafenya.

VASSALBORO - Sebuah kafe yang baru dibuka di sini menyediakan tiga pelayan wanita yang mendedahkan payu dara manakala seorang pelayan lelaki tidak berbaju.Kafe itu dibuka pada Isnin lalu di tepi sebatang jalan yang sibuk di Vassalboro, Maine, Amerika Syarikat.Satu papan tanda di luar kedai itu menyatakan ia hanya untuk pengunjung berumur 18 tahun ke atas. Namun, terdapat satu lagi papan tanda yang melarang kamera dibawa masuk dan sentuhan turut tidak dibenarkan.Sebelum ini, Cadangan pembukaan kafe itu mencetuskan kemarahan penduduk tetapi pegawai-pegawai di bandar itu menyatakan premis tersebut mematuhi undang-undang.

Kafe itu milik Donald Crabtree yang menyatakan dia hanya memilih pelayan yang mesra dan berasa selesa ketika tidak memakai baju.Crabtree berkata, dia tidak membayar gaji tetap kepada pekerjanya tetapi mereka memperoleh tip daripada pelanggan.Seorang pelayan wanita, Kris Kelly, 43, dari Windham pernah menerima tip sebanyak AS$100 (RM380) daripada seorang pelanggan lelaki.

Menurut beberapa kakitangan kafe itu, dianggarkan antara 50 hingga 60 pelanggan mengunjungi kafe itu pada Isnin lalu dengan lapan daripadanya ialah wanita.Seorang lagi pelayan wanita, Susie Wiley yang berumur 23 tahun berkata, dia memohon pekerjaan itu kerana mendapati cara melayan pelanggan di kafe itu adalah berlainan.
Ketika ditanya sama ada ia menjejaskan maruah wanita, dia berkata: "Tidak, saya menyukainya. Saya mendapati ia tidak menjejaskan maruah wanita." - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails