Friday, December 25, 2009

Soalan Pun Tiru....piiirrah

ADUN DAP mohon maaf

Oleh AHMAD SYAHIR KASSIM
syahir.kassim@kosmo.com.my

TENG GUAN mengedar kenyataan akhbar berkenaan permohonan maaf terhadap soalan bertulis yang ditirunya kepada media yang membuat liputan di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, George Town semalam.

GEORGE TOWN - "Saya mohon maaf"

Demikian ungkapan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pinang, Koid Teng Guan berhubung isu meniru soalan bertulis sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) November lalu.

Namun, biarpun menyesali insiden itu, ADUN berkenaan berkemungkinan dikenakan tindakan kerana kesalahan itu disifatkan Ketua Whip Pakatan Rakyat, Prof. Dr. P. Ramasamy sebagai 'berat.'Menurut Teng Guan, sebagai seorang ADUN dari DAP beliau bertanggungjawab dan mengakui terdapat kecuaian di pihaknya tidak kira ia dilakukan secara sengaja atau tidak."Saya berharap insiden itu tidak mencemari nama baik kerajaan negeri,'' katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Kosmo! semalam melaporkan bekas ADUN Datuk Keramat, Ong Thean Lye mendakwa, beliau menyedari tiga soalan bertulisnya pada sidang DUN lalu ditiru perkataan demi perkataan oleh seorang ADUN pada sidang DUN yang sedang berlangsung ketika ini.Dalam pada itu, Ramasamy memberitahu, DAP akan menyerahkan laporan berhubung isu tersebut kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng bagi tindakan lanjut.

"Kita bertanggungjawab, perkara yang salah tetap salah," katanya.

1 comment:

  1. hahaha
    sorry to say tapi ini yg anda pilih "bodoh"


    *baca tanpa rasa politik dlm jiwa,hati dan otak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails